V Biopekárně Zemanka berou svou loni publikovanou Strategii udržitelnosti vážně a už pracují na splnění prvních cílů, které si stanovili. V dodavatelských řetězcích se snaží dostat až k farmářům, od kterých berou suroviny. Chystají vlastní podcast, ve kterém chtějí sdílet své zkušenosti s udržitelností. Podle Jana Zemana je udržitelnost byznysová příležitost, která se vyplatí malým i velkým firmám, pokud si ujasní, proč se ji chtějí věnovat a na jaké oblasti se budou soustředit.
Tady jsou čtyři nejdůležitější informace z našeho 30 minutového podcastu, které by vám neměly uniknout:
Loni publikovali Strategii udržitelnosti, 1. ledna uvedou proteinové produkty, k jejichž spuštění se v ní zavázali. Jak se jim to povedlo? Podle Jana Zemana je klíčem vybrat si v udržitelnosti ty oblasti, které jsou pro firmu relevantní a stanovit si v nich co nejvíc měřitelné a konkrétní cesty i cíle. Tento krok je o to důležitější, že v nefinančním reportingu je velmi snadné sklouznout k obecným závazkům a deklaracím.
K reportování nebo přípravě strategie doporučuje přizvat zaměstnance, zapojit celou firmu. Je to podle něj příležitost, jak dělat osvětu i interně. Uspořádat workshopy, kulaté stoly. Kromě toho, že zaměstnanci budou brát téma více za vlastní, může tento krok pomoci i určení cílů a oblastí, které jsou pro byznys důležité.
Udržitelnost je inovační téma, které přináší příležitost, podívat se na zaběhnutý byznys jinak. V Zemance vedla mimo jiné ke spolupráci s IKEA, Plzeňským prazdrojem, nebo UGO, se kterými uvedli na trh cirkulární krekry a sušenky. A to i přesto, že z počátku se setkávali hlavně s reakcí, že v potravinářství takovou věc realizovat nejde. V Biopekárně Zemanka se to povedlo a produkty dostali do distribuce včetně velkých řetězců. Společným motorem pro Zemanku i partnery byla mimo jiné i udržitelnost jako byznys model.
Jan Zeman vystupuje jako lektor také v naší ESG Akademii. Už za rok 2023 budou reporty udržitelnosti povinné a ESG kritéria jsou vodítkem pro to, jak takový report sestavit. ESG Akademie Změny k lepšímu vám pomůže reportingem projít bez nervů a s předstihem. Je určená zejména pro malé a střední podniky, využijí ji ale i dodavatelé velkých firem. Získáte v ní konkurenční výhodu i síť užitečných kontaktů. Je dostupná na našem webu, kde se do ní po zakoupení můžete kdykoliv přihlásit a pustit se do studia vlastním tempem.
Chcete se do tématu ponořit hlouběji? Udělejte si 30 minut pro sebe a pusťte si náš podcast. Ještě mezi námi nejste? Přidejte se do Změny k lepšímu! Jako člen naší iniciativy získáte přístup do Kmene udržitelnosti, kde kromě praktických tipů sdílíme i know-how a propojujeme všechny ty, kdo hledají cesty k udržitelnému byznysu. Chcete si nás nejdřív oťukat? Přihlašte se k odběru newsletteru, nebo napište našemu programovému manažerovi Lukáši Rolfovi na lukas.rolf@klepsimu.cz.
Comments